PISA 2025 glavno ispitivanje u našoj (odabranoj) školi provedeno je 7. i 19. ožujka 2025. u organizaciji koordinatorice provedbe prof. Elizabete Dorkin-Milković i IKT koordinatora provedbe prof. Andrije Vanjaka.
Uzorak petnaestogodišnjih učenika rješavao je online ispit usmjeren na prirodoslovnu pismenost kao glavno ispitno područje te na matematičku i čitalačku pismenost kao sporedna ispitna područja. Osim toga, dio učenika u školi rješavao je ispit iz inovativne domene “Učenje u digitalnom svijetu”, a dio učenika ispit iz engleskog jezika kojim je ispitana njihova vještina čitanja, slušanja i govorenja na engleskom jeziku.
PISA je akronim od engleskoga naziva Programme for International Student Assessment, odnosno Programa za međunarodno ispitivanje znanja i vještina učenika koji provodi Organizacija za gospodarsku suradnju i razvoj (OECD).
PISA 2025 deveti je ciklus PISA istraživanja koja se kontinuirano provode od 2000. godine i u kojima sudjeluje oko 90 zemalja svijeta. Probno istraživanje ciklusa PISA 2025 provedeno je 2024. godine, a glavno istraživanje provodi se u 2025. godini.
Obilježja PISA istraživanja:
- PISA je najveće međunarodno istraživanje u obrazovanju.
- U istraživanju sudjeluju petnaestogodišnji učenici.
- Istraživanjem se procjenjuje pripremljenost učenika za život u odrasloj dobi.
- Ispituju se čitalačka, prirodoslovna i matematička pismenost učenika, a u ciklusu PISA 2025 i sposobnost učenja u digitalnom svijetu te poznavanje stranoga (engleskoga) jezika.
- U PISA istraživanjima prikupljaju se i kontekstualni podatci o obrazovnim praksama zemalja sudionica.
Provedba PISA istraživanja važna je jer se rezultati istraživanja mogu upotrijebiti za sljedeće ciljeve:
- stjecanje uvida u to koliko su učenici u Republici Hrvatskoj spremni nastaviti učiti nakon završetka školovanja
- uporabu dobivenih pokazatelja kako bi škole, obrazovni sustavi i donositelji obrazovnih politika mogli utvrditi koja je područja potrebno unaprijediti tijekom vremena
- omogućavanje međunarodnih usporedbi postignuća učenika i obrazovnih sustava.
Više podataka o PISA istraživanjima možete pronaći na mrežnoj stranici OECD-a: https://www.oecd.org/pisa/ te na nacionalnoj mrežnoj stranici: https://pisa.ncvvo.hr/.